EDITORIALE

Adevarul.ro: Ce prevede crezul familiei de penticostali Bodnariu despre creşterea copiilor. Cum au ajuns penticostalii să fie „sectanţi” pentru români 

Cazul familiei penticostale Marius şi Ruth Bodnariu, din Norvegia, rămase fără cei cinci copii luaţi de autorităţi, a adus în discuţie şi chestiunile legate de crezul şi practicile cultului penticostal. Defăimările la care au fost supuşi penticostalii în timpul regimului comunist se resimt şi astăzi, când mulţi îi consideră pe penticostali „sectanţi”, deşi Cultul Penticostal e recunoscut legal în România.

Cine sunt, totuşi, penticostalii?

Potrivit recensământului din 2011, în România sunt peste 360.000 de creştini penticostali, reprezentând cel de-al patrulea cult creştin din punct de vedere al numărului de membri, după: ortodocşi, romano-catolici şi reformaţi. Printre cei 360.000 de creştini penticostali regăsim toate categoriile sociale şi profesionale. Din Cultul Penticostal fac parte inclusiv magistraţi. Potrivit unui reprezentant al Cultului Penticostal, magistratul care reprezintă România pe lângă Ministerul Justiţiei din Franţa, este penticostal. Cultul Creştin Penticostal din România are propriul Institut, la care se formează pastorii care îi slujesc ulterior pe credincioşi.

Rectorul Institutului Teologic Penticostal, Ioan Brie, a explicat pentru „Adevărul” care este crezul penticostalilor şi ce îi face diferiţi de ortodocşi, spre exemplu. „Ca element comun cu creştinii ortodocşi, noi mărturisim credinţa în Sfânta Treime, credinţa în Divinitatea Domnului Isus, faptul că este fiul lui Dumnezeu. Biserica Penticostală împărtăşeşte crezul de la Niceea – Constantinopol, crezul Ortodox, în totalitate”, a explicat pastorul.

Ce îi diferenţiază pe penticostali de ortodocşi? „Noi credem că Biblia este Cuvântul lui Dumnezeu, autoritatea în probleme de credinţă şi de dogmă creştină aparţine în mod exclusiv Bibliei. Creştinii penticostali acceptă tradiţia, doar în măsura în care reflectă autoritatea Bibliei”, a explicat pastorul Ioan Brie. 

O altă diferenţă dintre penticostali şi ortodocşi vizează botezul. Creştinii penticostali nu fac botezul copiilor mici, ci „la vârsta responsabilităţii morale”. „De asemenea, noi socotim că închinarea şi rugăciunea trebuie îndreptată numai către Dumnezeu. Subliniem importanţa pe care Fecioara Maria şi apostolii au avut-o, dar credem numai în închinarea la Dumnezeu”, a mai arătat Ioan Brie, care a subliniat faptul că potrivit crezului penticostal, familia este o instituţie sacră, este unirea dintre un bărbat şi o femeie, divorţul fiind acceptat doar în cazul infidelităţii. „Nu suntem de acord cu avortul, cu căsătoriile de tip homosexual, cu concubinajul”, a mai arătat pastorul.

Vorbirea în limbi: „Nu e o manifestare generalizată”

O particularitate a Cultului Penticostal este credinţa că darurile Duhului Sfânt le sunt date credincioşilor, la fel ca pe vremea apostolilor Domnului Isus, manifestarea profeţiei şi a vorbirii în limbi, făcând parte din acest crez. Ce este şi cum se manifestă vorbirea în limbi? „În Biserica Pentincostală se mărturiseşte crezul Dumnezeu lucrează în prezent, prin Duhul Sfânt, aşa cum a lucrat şi în vremea apostolilor. Asta înseamnă că în Biserica Penticostală se regăseşte harisma vorbirii într-o altă limbă, vorbire spontană, pe care credinciosul nu o cunoaşte. Precedentul biblic al acestei manifestări este experienţa apostolilor, din Ziua Cincizecimii, potrivit Faptele Apostolilor, cap. 2. Această manifestare nu este o manifestare exaltică ce elimină raţiunea sau liberul arbitru. Nu este o manifestare generalizată şi e rânduită, potrivit crezului Penticostal, acelora care primesc Duhul Sfânt. Aceste experienţe nu sunt impuse nici măcar adulţilor. Nu este ceva care se învaţă aşa încât cineva să fie supus unui proces de învăţare, ci este un dar duhovnicesc care este dat de Dumnezeu în chip spontan celui care crede”, a mai precizat pastorul.

Emil Meştereagă, lector la Institutul Teologic Penticostal din Bucureşti a explicat, la rândul său, pentru „Adevărul”, practica ungerii cu undelemn pentru vindecare, subliniind că creştinii penticostali nu refuză tratamentul medical, mulţi penticostali fiind medici. „Credem în vindecarea în vindecarea supranaturală sau miraculoasă făcută de Dumnezeu, fie ca răspuns la rugăciune, fie ca practică a ungerii cu undelemn şi rugăciune (n.r. Taina Maslului din Biserica Ortodoxă). În acelaşi timp, nu socotim că vindecarea divină are menirea să înlocuiască medicina şi oamenii nu sunt încurajaţi să refuze investigaţiile medicale şi tot ce presupune tratamentul medical. Mulţi credincioşi din Biserica Penticostală sunt medici, unii chiar pastori. De asemenea, cu totul diferit faţă de cum s-a vehiculat uneori, credincioşii penticostali cred în îndatoririle civice, acceptând îndeplinirea serviciului militar. Avem credincioşi penticostali care servesc ţara ca militari sau poliţişti, unii având chiar grade superioare”, a arătat Emil Meştereagă.

Disciplinarea copiilor

La solicitarea „Adevărul”, Emil Meştereagă şi Ioan Brie au explicat care este crezul penticostal, cu privire la educarea copiilor, inclusiv prin aplicarea unor corecţii fizice. „În primul rând educaţia copiilor porneşte de la premiza excluderii oricărei disciplinări fizice. Noi propovăduim faptul că nici abuzul emoţional al copiilor nu este permis. Ideea de disciplină prin corecţii fizice este acceptată numai în cazul unor situaţii limită. Îndrumarea pe care le-o dăm părinţilor este, conform învăţăturii biblice, nu întărâtaţi la mânie pe copiii voştri (Proverbe)”, a explicat Emil Meştereagă.

„În timp ce respingem abuzul fizic sau emoţional asupra copiilor, susţinem potrivit învăţăturii Sfintei Scripturi, că Dumnezeu le-a încredinţat părinţilor autoritatea asupra copiilor. În învăţătura creştină, copiii aparţin familiei, nu aparţin statului. Noi credem că în familie, părintele are autoritate asupra copilului, lăsată de Dumnezeu, autoritate care trebuie exercitată în dragoste. Nu credem că indulgenţa extremă faţă de copil şi răsfăţul este calea cea bună. Orientarea pe care Norvegia o promovează în educaţia copilului, prin politica Barnevernet, crează premisele unui fel de „dictatură” a copilului asupra părintelui”, a arătat pastorul Ioan Brie. Citește mai mult pe :http://m.adevarul.ro/

  

ADMIN

Nu va ingrijoarti,dar,de ziua de maine; caci ziua de maine se va ingrijora de ea insasi. Ajunge zilei necazul ei

Related Articles

Lasă un răspuns

Check Also
Close
Back to top button
%d blogeri au apreciat: