ARTICOLUL ZILEIEDITORIALE

Miscarea de inertie

Dacă pentru primii oameni credibilitatea mesajelor recepţionate de mintea lor a fost condiţionată de stimuli interni (simţăminte, dorinţe), independent de originea lor, tot aşa se întâmplă şi cu urmaşii lor. (Gen.3:1-6). Prin corupere, au intrat in sfera de influenţa a lui Satan, care este lumea, unde omenirea aleargă debusolata ca intr-o arenă cu două piste, in cerc vicios, urmărind obţinerea fericirii prin propriile resurse, prin satisfacerea poftelor trupului şi a aspiraţiilor sufletului, neajungând însa niciodata la saturaţie. (Osea4:10; Hagai 1:6). Dacă şarpele, prin promisiuni mincinoase – însa plăcute sufletului uman, a reuşit sa abată privirile oamenilor de la Creator spre ei inşişi (Rom.5:12)antrenându-i astfel intr-o cursă a morţii, Dumnezeu, prin adevărul care perpetuează viaţa, doreşte sa pună capăt acestei curse, oferindu-le oamenilor un prilej de meditaţie asupra condiţiei lor actuale în perspectiva sumbră a veşniciei.
Dacă răsplata celor care gonesc dupa împlinirea voii lor necurate şi a gândurilor deşarte, prin reguli proprii, este chinul veşnic în iazul de foc si pucioasă, împreuna cu mentorul lor, alternativa lui Dumnezeu – alergarea dupa sfânta voie a Lui – are ca final viaţa veşnica in Rai, unde vor fi desfătări multiple, nespuse.
În ciuda tuturor argumentelor divine, mulţi au ignorat mesajul, continuându-şi goana dupa vânt. (Mat.13:19).
Ceilalţi însă, care au ascultat atenţionările lui Dumnezeu şi au realizat instinctiv pericolul, au crezut, evadând astfel de sub influenţa nefastă a celui rău. Totuşi, din cauza inerţiei, oprirea lor n-a fost instantanee, ci au continuat să se mai rotească în acest cerc vicios câtăva vreme. Această perioadă care variază în timp, în raport cu gradul de maleabilitate al fiecăruia, este esenţială, decisivă pentru destinul oamenilor care nu se împotrivesc făţiş, direct adevărului şi dragostei lui Dumnezeu, personificate in Fiul Său Isus Hristos, ci prin faptul că nu renunţa la sinele lor, aidoma celor beţivi şi fumători care, deşi cunosc bine consecinţele grave ale viciului lor, nu se pot lăsa de el. (2 Petru2:19b). Dorinţa lui Dumnezeu este de a-i lămuri, îndupleca şi constrânge prin dragoste, să asimileze ”cu blândeţe Cuvântul sădit în ei’ ‘(Iac.1:21), în aşa fel incât credinţa lor intelectuală, raţională să evolueze, prin reflectarea in conştiinţă a adevărului, într-o încredere, concepţie sau convingere care sa aibă ca efect traducrea in fapte a acestuia, a adevărului.
Exemplu concludent in acest sens este apostolul Pavel, care ne prezinta aceasta perioadă de tranziţie din viaţa sa, dupa ce s-a întâlnit cu Domnul Isus pe drumul Damascului, ca pe o expierenţă dureroasă, materializată prin nepuţinta de a escalada reminiscenţele firii, când exasperat la culme a exclamat: ”O.nenorocitul de mine! Cine mă va izbavi de acest trup de moarte” (Rom.7:24), pentru ca in clipa în care a inţeles că viaţa sa personală şi egoistă este răstignită cu Isus Hristos, împreună cu patimile si poftele ei, împreună cu eforturile personale de a face sau de a adăuga ceva la lucrarea desăvârsita de pe Golgota, pacea să se cuibărească în sufletul lui. Abia din acel moment revoluţionar s-a oprit din mişcarea de inerţie firească, relansându-se apoi in adevărata cursă a vieţii, pentru premiul chemării cereşti, împreuna cu toţi acei care au avut acelaşi parcurs experimental.(Mat.13:23; 1Cor.3:14).
O categorie aparte, semnificativă numeric, o constituie aceia care toată viaţa lor, de la întoarcerea la Dumnezeu şi până la moarte, rămân tributari mişcarii de inerţie, datorită rezistenţei cu care se opun Cuvântului. În veşnicie nu vor avea nici o rasplată, totuşi vor fi mântuiţi ca prin foc. (Mat.13:20 – 22; 1Cor.3:15).
Prin extrapolare, această perioadă de probă (Deut.8:2,3) coincide cu pribegia prin pustie a poporului evreu după ieşirea din robia lui Faraon. Dupa cum israeliţii se hrăneau cu mana căzută din cer, tot aşa şi creştinii se hrănesc cu ”Pâinea vie care s-a pogorât din cer.’ ‘(Ioan6:51). Numai contemplând frumuseţea interioară, exprimată prin dăruirea de sine a Domnului nostru Isus Hristos, vom fi dispuşi să anihilăm potenţialul egoist al inimii. Asemenea evreilor care au ieşit din Egipt şi au pierit in pustie, in Canaan având acces numai cei care s-au născut în timpul pribegiei, tot aşa şi credincioşii, numai după răstignirea firii pământesti, a omului vechi, încep o viaţă nouă în Hristos, biruitoare.(Apoc.2:7,11, 17, 26; 3 : 5, 12, 21).
Oamenii nu pot să asculte şi să creadă decât ceea ce este în concordanţă cu inima lor. (Ioan 5:44; 8:44, 45).
Daca întâiul om, Adam, a ascultat de şarpe, ale cărui îndemnuri erau in rezonanţă cu cele din inima lui, al doilea Adam ascultă de Dumnezeu a cărui voie ”buna, plăcuta şi desăvârşita” (Rom.12:2) este in armonie în urma ”innoirii făcute de Duhul Sfant” (Tit3:5), cu voia lui, şi acesta sunt eu şi tu care citeşti aceste rânduri, dacă ne lăsăm înduplecaţi de Dumnezeu (Ier.20:7) prin Cuvânt şi prin Duhul Sfant.

Samuel Muntean, Sighişoara- pentru © www.crestintotal.ro

Crestin Total recomanda :

www.portileraiului.roKerigma.ro www.liferomania.ro www.vilaelim.ro www.nouasperanta.ro www.carti-duhovnicesti.ro www.faclia.ro www.sufletsilumina.ro

--

-

Related Articles

8 Comments

  1. „Daca întâiul om, Adam, a ascultat de şarpe, ale cărui îndemnuri erau in rezonanţă cu cele din inima lui,”
    Sa inteleg ca inima lui Adam era rea si necredincioasa si din cauza asta a ascultat de sarpe?
    Cam asta se sugereaza…
    Atunci cum ramane cu :”Dumnezeu S-a uitat la tot ce facuse; si iata ca erau foarte bune. ”
    Eu inclin sa cred ce spune Domnul Dumnezeu,ca toate lucrurile facute erau foarte bune inclusiv oamenii si inima lor.

  2. Răspuns pentru Mihai
    Eu nu sugerez nimic,ci doar transcriu ce scrie în Biblie.În Cartea Geneza(3:6) este evident ce simţăminte şi dorinţe aveau primii oameni.Acestea coincideau cu cele sle şarpelui, dar din motive diferite.Ţinta lui Dumnezeu cu omul este ca acesta să fie aidoma lui Isus Hristos,şi nu a lui Adam deoarece„ întâi
    vine nu ce este duhovnicesc,ci ce este firesc;ce este duhovnicesc,vine pe urmă.”(1Cor.15;46).Lucrurile sunt mai complicate decât par la prima vedere.Oricum, îţi mulţumesc că ai citit articolul.

  3. Pace.
    Vă mulţumesc că mi-aţi publicat articolul,dar aş dori să precizez că titlul lui este:„Mişcarea de inerţie”,şi nu Mişcarea de iniţiere cum a apărut în Creştin total.Articolul a apărut prima dată în revista penticostală „Cuvântul Adevărului”din luna Septembrie 2005.Aş dori să mai adaug că răspunsul meu la comentariul lui Mihai a dispărut de pe site,nu înţeleg de ce , pentru că era un răspuns care lămurea nedumerirea acestuia.Vă doresc har în continuare în slujba Domnului.
    Samuel Muntean,Sighişoara,12.10.2010.

  4. Bine.Mulţumesc.Vă doresc ca harul lui Dumnezeu să vă insoţească permanent în slujirea lui Dumnezeu!
    Samuel Muntean

  5. Răspuns pentru Samuel Muntean

    Trebuie sa lamurim putin lucrurile:
    1.Daca credem ca „este evident ce simţăminte şi dorinţe aveau primii oameni.Acestea coincideau cu cele sle şarpelui, dar din motive diferite.” atunci credem ca Domnul Dumnezeu a facut oamenii cu inima rea (aveau dorintele sarpelui in ei) si atunci ei nu mai au nici o vina ca nu au ascultat de porunca si fiind nevinovati atunci de ce este supart Domnul Dumnezeu?
    2.Venitul duhovnicescului dupa venirea firescului nu ar mai fi provocat atatea drame inclusiv moartea lui Dumnezeu (pe cruce) daca oamenii nu ar fi crezut cuvintele lui satan
    3.In inima lui satan exista o singura dorinta (pe care omul nu o avea ) si anume dorinta de a fi considerat dumenzeu,de a i se aduce si de a primi inchinare;dar el nu este dumnezeu,nu este decat un inger facut de Domnul Dumnezeu si cazut ,lepadat si blestemat de Domnul Dumnezeu
    In concluzie sustin in continuare ca Domnul Dumnezeu a facut toate lucrurile bune inclusiv oamenii in libertatea lor de a decide singuri pe cine sa creada,pe cine sa asculte dar ca din inocenta si naivitate acestia nu au intuit pretul(moartea) care era in spatele dorintei si placerii din a manca din fructul pomului frumos si mai ales ia tentat si dorinta de a fi ca Dumnezeu.In aceste conditii nu putem sa nu consideram ca Domnul Dumnezeu nu ia inzestrat cu ratiune;faptul ca nu a fost taiata din fasa posibilitatea caderii in pacat are si ea talcul sau…

  6. Răspuns pentru Mihai
    Problema ta este că îl confunzi pe Adam cu Isus Hristos despre care Tatăl a spus:„Acesta este Fiul Meu preaiubit,în care îmi găsesc toată plăcerea.”,iar despre Adam şi urmaşii lui Scriptura spune:„I-a părut rău Domnului că a făcut pe om pe pământ,şi S-a mâhnit în sufletul Lui.”
    Am scris un articol:„Planul lui Dumnezeu cu omul” care poate clarifica lucrurile.

Lasă un răspuns

Back to top button

Descoperă mai multe la CrestinTotal.ro

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura