EDITORIALE

Ce vom face cu Isus?

jim-caviezel-as-jesusSaptamana Patimilor ne ofera posibilitatea de a reflecta spre trecut. Mai cu precadere, spre Cristos Cel care spunea despre El insusi ca este fiul lui Dumnezeu, si care, cu convingere afirma ca este Dumnezeu. Cu siguranta ca aceasta convingere a fost unul din motivele pentru care a fost crucificat, insa un alt motiv credibil se afla in Ioan 11:47-54, unde Evanghelistul Ioan doreste sa scoata la suprafata seriozitatea acestui caz documentat si inregistrat pe paginile istoriei. In cele ce urmeaza as dori sa privim asupra unor pasi extrem de importanti pentru cei interesati sa predice (si nu numai) acest pasaj in Sapatamana Patimilor.

1. De ce face Omul acesta minuni?

Problema majora a acestui pasaj se intensifica atunci cand – preotii mai de seama si farisei – erau gelosi ca Cristos avea autoritatea necesara de a vindeca si de a face minuni. Observam acest lucru in versetul 47. In aceasta instanta, identificam dorinta unei hotarari impotriva lui Cristos, insa pentru acesti preoti si farisei era extrem de dificil, ca acestia sa il acuze pe Isus de anumite infractiuni, deoarece era nevinovat. Decizia de a aduna Sinedrul a fost efectuata pentru a se hotar cum sa-l opreasca pe Isus din a mai face minuni. Dilema acestor doua grupari era ca oameni il credeau pe Cristos si nu pe ei. Pericolul pentru crestinul arogant este ca acesta poate repeta aceasi actiune impotriva aceluiasi Domn. De aceea, ca si crestini trebuie sa avem mare grija la modul in care punem in practica teologia si etica acesteia in lumea in care suntem chemati sa-I slujim lui Cristos. Trebuie sa ne asiguram ca nu ii oprim pe oameni sa vina inaintea Mantuitoruluim, si asta doar pentru a ne asigura ca pastram sub conducerea noastra o turma de oi asupra caruia impunem un sistem dictatorial sau liberal omenesc.

2. Oamenii isi vor pune increderea in Cristos!

Versetul 48 ne prezinta marea surpriza a acestui pasaj. Intr-un fel, nimeni nu se astepta la o astfel de marturie din partea acestor lideri spirituali ai primului Secol. Omul acesta face minuni, iar datorita acestor minuni, poporul nu mai vine la noi, ci se indreapta spre Cristos. Oameni isi pun invrederea in Cristos si nu in sistemul nostru religios. Acestea erau, in mare parte, acuzatile inaintea carora Cristos fusese judecat. Trbuie sa-L oprim, ‘altfel ne pierdem locul de munca’ era sentinta finala. Conditia lor de a pastra pozitia pe care o detineau era motivata de ceea ce li se intamplau acestora daca nu il opreau pe Cristos. ‘Podiumul nostru va fi ocupat de Romani’ (care doresc sa-l conduca in acelasi mod cum conduc Imperiul lor) era teama acestora. O astfel de acuzatie este atat de imbecila, incat printr-o astfel de manifestare, omul arata caruia dintre dumnezei ii slujeste. Ba mai mult, in acest verset observam cine este inselatorul si minicinosul real, sistemul religios, condus de niste oameni infometati de putere si de dorinta de a continua sa asupreasca un popor eliberat de pacat si de judecata. Cristos, prin propria initiativa de a face minuni si de ai ierta pe oameni, era intr-o batalie cu cei care se opuneau acestui plan de rascumparare.

3. Trebuie sa-l oprim

Comunismul (iar acum democratia lipsita de moralitate si reper) dicta in trecut soarta celor care se opuneau Sistemului Comunist. Din surse exacte cunoastem ca, in Europa de Est, oameni au fost intemnitati doar pentru ca isi construiau capadoperele comice pe baza realitatiilor experimentate intr-o perioada culminata, inconjurata de asupririe si nedreptate. Acelasi lucru poate fi sustinut si in contexul de fata. Motivul suprem pentru care Cristos este oprit se datoreaza faptului ca El facea minuni, iar rezultatul acestor minuni se intensifica in momentul in care oamenii se departau de sistemul religios si alegeau sa-L urmeze pe Cristos. Un alt scop este scos in evidenta chiar de marele preot, numit Caiafa. ‘Mai bine sa moara un singur om decat o natiune’, si pentru ce? Pentru ca era Dumnezeu? Cel putin asta a sustinut Cristos, iar aceasta afirmatie era bazata pe autoritatea de a ierta pacatele oamenilor si de a face minuni. De aceea, decizia de a il opri este o decizie extrem de importanta in contextul de fata. Cristos trebuie sa moara!

4. Cuvintele devin fapte

In final, actul cel mai proeminent este ca Dumnezeu este in controlul acestei situatii. Cunoastem, din promisiunile si profetiile Vechiului Testament, ca Isus trebuia sa fie sacrificat pentru multi, si chiar acest adevar este scos la suprafata (de Ioan) in versetele 49-52. Fie ca ne place sau nu, omul are nevoie de un Rascumparator, insa ceea ce este surpinzator in aceste versete este dorinta liderilor religiosi de a-l ucide (vezi versetul 53) pe Cristos. Acestia, dupa cum am vazut mai sus, erau extrem de gelosi pe Isus. De ce? Pentru ca oameni veneau la El! Totodata, prin aceasta actiune, Cristos aduna intr-un singur turp pe copiii lui Dumnezeu, care au fost risipiti, sau mai bine spus, departati de Cristos. Iata cum un plan local este extins spre unul cosmic. Cristos, prin moartea Sa, va readuce copiii lui Dumnezeu sub autoritatea Acestuia, iar acest lucru este de ne acceptat pentru Sinedrul si conducatorii acestuia.

5. Tu pe cine promovezi?

Cred ca, in timp ce ne apropriem de saptamana patimilor, (mai exact, de Sarbatorile Pastelor) trebuie ne ne intrebam, cu seriozitate, pe cine alegem sa promovam in societatea in care am fost asezati? Oare, in mod practic, il promovam pe Cristos sau ne promovam pe noi insine? Mesajul acestor versete este unul socant si foarte periculos. Atunci cand omul alege sa se promoveze (pe sine insusi) inaintea oamenilor – ca a fiind cel spre care oameni ar trebui sa priveasca tot timpul, Cristos este exclus din locul Sau proeminent. Cand omul face acest lucru, oricare ar fi acesta (fie crestin sau nu), el sta condamnat de proprile actiuni, si mult mai mult, el sta condamnat inaintea unui Judecator viu, si anume, Cristos. Omul, oricare ar fi acesta, nu poate sa mentina o pozitie de conducator suprem, deoarece acesta nu are autoritatea necesara pentru acest rol.

Cristos, dupa cum am observat, detine aceasta autoritate. Ca si crestini, responsabilitatea noastra este de al promova pe Cristos intregii lumi, iar noi, ca si Ioan botezatorul, trebuie sa descrestem din aceasta pozitie, iar Cristos trebuie sa creasca. Acest lucru a fost pionul ne-admis pentru preotii cei mai de seama si farisei.

Scris de Cosmin Pascu
http://www.bisericata.com/ro1/

ADMIN

Nu va ingrijoarti,dar,de ziua de maine; caci ziua de maine se va ingrijora de ea insasi. Ajunge zilei necazul ei

Related Articles

One Comment

Lasă un răspuns

Back to top button
%d blogeri au apreciat: