EDITORIALE

Sa aducem o jertfa de multumire

Există cuvinte în Sfânta Scriptură fără de care creștinismul ar fi golit de sens și de semnificație, dacă le-am scoate de pe paginile Bibliei, ea ar rămâne cu mult mai săracă, iar noi lipsiți de binecuvântările promise. De-a lungul anilor, unele cuvinte au fost tot mai rar rostite de către credincioși, cum sunt: suferință, răbdare, supunere, etc.

În această colecție de cuvinte uitate sau evitate de mulți dintre noi este și jertfa. Biblia vorbește adesea despre jertfă, atât în Vechiul, dar și în Noul Testament. Sunt peste 580 de versete care vorbesc despre jertfe. Jertfa Domnului Isus nu mai este accentuată, pentru că pare prea crudă și greu de acceptat, mai ales că ea este înlocuitoare. De fapt, așa a fost de la început, sistemul sacrificial a fost instituit de indexDumnezeu după căderea omului în păcat. Prima jertfă a fost adusă de însuși Domnul Dumnezeu atunci când a îmbrăcat pe Adam și pe Eva cu haine din piele. Apoi de la Cain și Abel, patriarhii, și apoi preoții, cu toții au adus jertfe. Jertfele erau de mai multe feluri, dar aș vrea să facem diferența dintre jerta de ispășire și cea de mulțumire.

Jertfa de ispășire, arderea de tot, era consecință a păcatului și era adusă de cel vinovat. Preotul ucidea animalul de parte bărbătească înaintea celui păcătos și apoi animalul era incinerat pe altar, în timp ce omul care aducea jerfa realiza acolo că animalul acela l-a înlocuit pe el.

Jertfa de mulțumire, Lev.3:1-17, era un fel de masă ceremonială, în care mâncarea era împărţită cu Dumnezeu, cu preoţii, şi chiar cu alţi oameni veniţi la închinare.

Astăzi oamenii nu mai vorbesc despre jertfă și chiar creștinii pomenesc foarte rar ideea de sacrificiu și cred că ar prefera să plătească pentru păcatele lor, decăt să accepte cu mulțumire jertfa Domnului Isus. Oamenii preferă să plătească un preot sau un pastor care să se roage pentru păcatele lor, decît să se închine cu mulțumire în fața Mielului fără cusur și fără prihană a Lui Dumnezeu.

Ispășirea păcatelor se face prin har (dar nemeritat), printr-o jertfă ultimă a Domnului Isus, care încheie un întreg sistem sacrificial. Evrei 9:28 spune:  “tot aşa, Hristos, după ce S-a adus jertfă o singură dată, ca să poarte păcatele multora…”

Rămâne pentru noi să aducem o jertă de mulțumire! De fapt, din cele aproximativ 100 de versete care vorbesc despre mulțumire, peste 90% leagă mulțumirea de jertfă. Noi primim atât de multe lucruri de la Dumnezeu, cum nici o altă generație nu a mai primit, dar în loc să devenim mai mulțumitori, apare în noi dorința de confort, autoapreciere, egoism și trăirea după principiile lumii. Astfel toți, inclusiv Dumnezeu, sunt vinovați pentru nereușitele noastre  iar noi avem toate meritele pentru reușitele noastre. Nu mai credem că îi datorăm nimic Lui Dumnezeu care ne dă toate lucrurile. Vă invit să scăpăm de această mentalitate aducând o jertfă care să ne coste!

Să facem o evaluare a tuturor binecuvântărilor primite: sănătate, serviciu, familie, biserică, locuință, mașină, elecronice, concedii, etc. și apoi, proporțional cu toate aceste binecuvântări să aducem o jertfă, o jertfă care să ne coste, David a refuzat o astfel de jertfă.

În cadrul Sărbătorii Mulțumirii, vom putea aduce această jertfă care să ajute la încheirea lucrărilor exterioare ale Bisericii Maranata. Așa vom arata, în mod practic, cât de mulțumitori suntem!

Remus Runcan

sursa: http://maranatatm.ro/sa-aducem-o-jertfa-de-multumire/

ADMIN

Nu va ingrijoarti,dar,de ziua de maine; caci ziua de maine se va ingrijora de ea insasi. Ajunge zilei necazul ei

Related Articles

Lasă un răspuns

Back to top button
%d blogeri au apreciat: