Reclame
ULTIMELE STIRI

Trei drumuri prin biserica care nu duc in cer …

1. Drumul de la maternitate la biserica pentru botezul unui prunc. In toata scriptura lui Dumnezeu se vorbeste despre botezul omului adult care poate decide asupra botezului si nu se vorbeste despre copii care au fost botezati de biserica. Cel mai puternic este exemplul Domnului Isus Hristos care a fost botezat la 30 de ani, Mantuitorul Insusi mergand la Iordan pentru a primi botezul lui Ioan. Nu exista crestinare impotriva propriei vointe, pentru ca am vazut mii de cazuri de oameni atei botezati in biserica traditionala la varsta copilariei care in viata lor de maturitate s-au intors cu spatele la Dumnezeu nerecunoscand-ul ca si Creator.


Linistit poti sa mergi in iad cu botezul facut la varsta prunciei daca in viata de adult nu te-ai intalnit personal cu Dumnezeu pe cararea vietii tale, si daca Isus Hristos nu a devenit Domnul tau si Dumnezeul tau.

2. Drumul de acasa la biserica pentru oficierea casatoriei.
Slujba de binecuvantare a unei casnicii de catre un preot sau pastor crestin nu duce in cer pe niciunul dintre miri, nici pe mireasa nici pe mire. Este o taina a unirii pe care trebuie sa  o faca Dumnezeu, si s-o binecuvanteze un slujitor al lui Dumnezeu din biserica, dar Slujba de binecuvantare si drumul pana la biserica nu te duce in cer. Te vei intreba cum asa? In Cuvantul lui Dumnezeu este scris ca Isus este calea, adevarul si viata, usa prin care se poate intra in cer, asadar usa si calea spre cer nu este drumul la biserica si nici slujba pe care o asculti, ci raspunsul sufletului tau la ceea ce primesti din partea lui Dumnezeu. De-alungul istoriei sunt miliarde de oameni care s-au pierdut la a intra in cer gresind intelegerea lucrurilor.

3. Drumul de la morga la biserica.
Obligatoriu la sfarsitul drumulului pe acest pamant omul ajunge in biserica pentru ultima slujba daca nu este ateu. Gresit spus ultima slujba, deoarece ultima slujba este cea pe care ai auzit-o cu urechile tale si ai respins-o sau ai primit-o in inima ta. Daca esti mort atunci inseamna ca nu mai auzi niciun cuvant din toata slujba. Ultimul drum pentru iertarea sufletului prin slujba bisericeasca cu tine in cosciug nu te duce in cer, de fapt nu mai are nici-o putere spirituala asupra ta, ci numai asupra celor care asculta si iau seama sa se pocaiasca de pacatele lor. Vad oamenii ca viata este doar un abur care trece ca floarea campului, ca o vara este viata mea si a ta, doar un anotimp avem la dispozitie sa ne alegem viitorul, in cer sau in iad, fiecare decidem asupra vesiniciei noastre numai cat traim.

Articol scris de Vasile Iancu

Reclame

Sustine. Dumnezeu te va rasplati!

$5.00

Banner filme

Articole recente: LibrariaCT.ro

Despre ADMIN (22943 de articole)
Nu va ingrijoarti,dar,de ziua de maine; caci ziua de maine se va ingrijora de ea insasi. Ajunge zilei necazul ei

34 de comentarii la Trei drumuri prin biserica care nu duc in cer …

  1. Biserica nu ne mantuieste.Botezul nu ne mantuieste.Isus Hristos este singurul mantuitor.Trebuie sa fim nascuti din nou.Din Dumnezeu.Daca nu ne lasam transformati de Dumnezeu,nu ne schimbam modul de viata,atitudinea,gandirea,nu se schimba ordinea prioritatilor ,atunci drumul tau nu duce in cer.In viata fiecarui crestin autentic se vede lumina lui Dumnezeu.Faptele unora striga mai tare decat cuvintele.Doamne ajuta-ne sa stralucim in intunericul acestei lumi!

  2. Emanuela iar ne întâlnim. Dacă Biserica nu ne mântuieşte , de ce-ţi mai pierzi timpul pe acolo ? Şi dacă e aşa de neimportantă, bănuiesc că e bine să mergi la biserică pentru a socializa, ca la un club, să nu stai acasă , sedentar, la televiyor,nu?

    Sf. Augustin a zis că nu este mântuire în afara Bisericii. Şi teologi evanghelici am auzit spunând asta. Ce rol are atunci Biserica, dacă nu are de a face cu mântuirea ?

    Botezul nu ne mântuieşte ? ce Scriptură citeşti ? „Icoana aceasta închipuitoare vă mîntuieşte acum pe voi, şi anume botezul, care nu este o curăţire de întinăciunile trupeşti, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos” (1Petru 3:21)
    Ema să fim cinstiţi cu textul. Despre ce este vorba în propoziţie? Vorbim despre botez,nu? Ce zice Petru că face botezul? ..vă mântuieşte. Că îi dai tu o altă interpretare e altceva. Textul ne zice clar că botezul mântuieşte.

  3. Domnule Vasile Iancu,

    A propos de afirmaţia dumneavoastră „de fapt nu mai are nici-o putere spirituala asupra ta” …

    Tot mă întreb ce Scriptură citiţi. Păi Scriptura îmi zice ca a fost odată o înmormântare. Omul era bun mort, şi cineva a predicat. Culmea a fost că predica a avut treabă cu mortul…şi a avut o putere spirituală asupra cadavrului…Este vorba despre învierea lui Lazăr.

    Şi cu fiul văduvei din Nain s-a întâmplat la fel; cu fiica lui Iair, cu Tabita , Eutih, cu fiul Sunamitei.

  4. Liviu, scriu aici doar de dragul discuției cu tine.

    Sunt de acord cu ceea ce zici, doar că aș dori să nuanțez puțin problema botezului și să-ți zic ceea ce cred:

    1. Dacă o persoană se pocăiește și crede cu adevărat în Isus Hristos și cere să fie botezată, și să zicem că botezul este programat peste o săptămînă – iar persoana în cauză moare din diverse motive, mai este ea mîntuită? Da.

    2. Dacă aceeași persoane zice doar că s-a pocăit și crede dar amînă botezul, nu dorește să-l ia din diverse motive deși a avut nenumărate ocazii și moare nebotezată, este acea persoană mîntuită? Nu.

    Care este părerea ta?

  5. HOrvath Liviu // 23 februarie 2011 la 2:18 //

    Salut Andrei,

    Problema botezului e complexa. Noi vorbim aici de rolul botezului in mantuire. Eu sunt de convingere rasariteana, ortodoxa si nu mi’e rusine sa cred ca atare. Un evanghelic cauta raspunsuri in Scripturi pentru intrebarile lui. Intrebarile tale sunt mai degraba filozofice, de principiu decat pragmatice. Nu cred ca ma voi aventura sa iti dau raspuns, fiindca nu stiu. Numai El e atotstiutor. Iti spun de ce isi boteaza ortodocsii pruncii de mici. Ei vad botezul ca semnul intrarii in Legamantul lui Dumnezeu. Pentru evreii semnul intrarii in legamant era circumcizia, taierea imprejur. Asta se facea la opt zile de la nastere . Evreii aveau un «cand ?». Crestinii nu. Prima generatie de crestini s’au botezat maturi,insa avem relatari si din Fapte ca s’au botezat si’n grup, anume toata casa. Luarea in serios a pacatului mai era un alt aspect.

  6. @Liviu
    Nu am spus ca nu trebuie facut botezul,ci ca el nu ne mantuieste.Dar botezul nu este o curatie de intinaciunile trupesti,ci este marturia unui cuget curat.Ce am spus eu este ca daca in prealabil nu s-a produs acea schimbare a cugetului si omul se boteaza dar nu se pocaieste ,atunci botezul nu-si are valabilitatea.Deasemenea,biserica adica oamenii nascuti din nou din Cuvantul si Duhul lui Dumnezeu nu pot mantui (salva de la iad)pe nimeni.Singurul care te poate mantui este Domnul Isus Hristos care a murit pentru pacatele tale.Pastorii ,presbiterii,preotii sau cum sunt numiti slujitorii lui Dumnezeu din bisericile locale nu pot mantui pe cineva.Nici bisericile in sine nu au puterea aceasta.Cat despre mine,slava Domnului am primit si botezul frecventez si biserica si-l iubesc pe Domnul Isus din toata inima mea.El este sensul vietii mele cu El vreau sa calatoresc pe acest pamant,ma straduiesc sa fac voia lui in fiecare zi ca atunci cand va veni sa spuna:Veniti binecuvantatii Tatalui meu de mosteniti Imparatia care v-a fost pregatita de la intemeierea lumii.Caci am fost flamand si Mi-ati dat sa mananc,Mi-a fost sete si Mi-ati dat de baut,am fost bolnav si ati venit pe la Mine.Facem fapte ca natura noastra s-a schimbat.Vedem din perspectiva lui Dumnezeu.Liviu,sa nu ne insalam singuri.

  7. @Liviu
    Stii bine despre botez,dar tu ai marturisit cu gura ta ca vrei sa-L urmezi pe Isus?Nimeni nu poate decide in dreptul tau.Cine crede se boteaza si va fi mantuit.Ai crezut tu atunci cand te-ai botezat?

  8. Ema, Petru spune că botezul mântuieşte. Acea icoană peînchipuitoare, care e botezul, vă mântuieşte…că vrem să credem ,că nu.

    Cred că nu am vorbit ce este botezul, ci ce face! Nu mă interesează ce crezi tu despre botez, ..ce face ? vă mântuieşte.

    Aporopo de Biserică. Nu mântuieşte zici ? Păi Biserica este Trupul lui Hristos , El este Capul, zice Pavel. Hristos trupul nu are a face cu mântuirea ? Pastorii, preoţii au purere să lege şi să dezlege ăn cer şi pe pământ, Scriptura pe care o citeşti şi tu zice asta.

  9. Iată o viziune răsăriteană aspupra botezului, scrisă de teologul Alexander Schmemann:

    „În trecut, în timpul „perioadei de aur” a Liturghiei creştine, Taina Botezului era săvârşită în noaptea pascală, ca parte componentă din prăznuirea anuală a Paştelui. Chiar şi astăzi, mult după ce legătura dintre cele două slujbe a fost ruptă, ritualurile baptismale şi slujba pascală păstrează încă o pecete de neşters a conexiunii şi a interdependenţei lor iniţiale. Totuşi mulţi creştini nu sunt conştineţi de aceasta. Mulţi nu ştiu că slujba Paştelui este în primul rând o Liturghie baptismală; că, atunci când aud în ajunul Paştelui citirea biblică despre trecerea prin Marea Roşie sau despre cei trei tineri în cuptor sau despre Iona în pântecele chitului, ascultă cele mai vechi „paradigme” ale Botezului şi participă la marea priveghere baptismală. Ei nu ştiu că bucuria care iluminează noaptea sfântă, când răsună vestirea măreaţă „Hristos a înviat!”, este bucuria celor care „în Hristos s-au botezat, în Hristos s-au îmbrăcat”, care erau „îngropaţi cu El prin Botez în moarte, pentru ca, precum Hristos a înviat din morţi prin slava Tatălui”, tot aşa ei să meargă „întru înnoirea vieţii” (Rom. 6, 4). Mulţi creştini nu au învăţat că Paştele ca sărbătoare liturgică şi Postul Mare ca pregătire liturgică pentru Paşte s-au dezvoltat iniţial din săvârşirea Botezului; că Pascha (Paştele), „sărbătoarea sărbătorilor”, este cu adevărat împlinirea Botezului şi că Botezul este cu adevărat o taină pascală.
    Ştiind toate acestea înseamnă mai mult decât a învăţa un capitol interesant de arheologie liturgică. Este de fapt singura cale către o înţelegere mai amplă a Botezului, a semnificaţiilor sale în viaţa Bisericii şi în viaţa noastră în calitate de creştini. Şi de această înţelegere mai amplă a tainei fundamentale a credinţei şi a vieţii creştine avem astăzi nevoie, mai mult decât orice.
    De ce? Pentru că, spunând foarte simplu, Botezul este absent din viaţa noastră. Desigur, este încă acceptat de către toţi ca o necesitate evidentă. Nu este combătut, nici chiar pus la îndoială. Este săvârşit în permanenţă în bisericile noastre. Este, cu alte cuvinte, „luat ca atare”. În ciuda acestui fapt, îndrăznesc să spun că într-un sens foarte concret el rămâne absent şi că această „absenţă” este astăzi cauza multor tragedii din Biserică.
    Botezul este, mai întâi, absent din Liturghia Bisericii, dacă prin Liturghie înţelegem ceea ce termenul leitourgia a însemnat întotdeauna: un act integral în care întreaga Biserică, adică întreaga comunicate, este implicată, la care realmente participă. Nu este oare adevărat că, din punsct de vedere liturgic, Botezul a devenit astăzi o celebrare familiară privită, săvârşită de regulă în afara leitourgiei? Nu este adevărat că cineva poate merge regulat la Biserică ani de zile fără să participe la niciun Botez, fără să cunoască măcar cum este acesta săvârşit?
    Fiind astfel absent din Liturghie, Botezul este absent, fireşte, din spiritualitatea noastră. Un creştin din vechime ştia, de exemplu, că Paştele în fiecare an este o prăzuire a propriului său Botez, a propriei sale intrări în şi participări la viaţa lui Hristos celui Înviat. Ştia că Învierea lui Hristos era din nou arătată şi reafirmată în acest act al regenerării şi renaşterii prin care noii membri erau integraţi „întru înnoirea vieţii”. Creştinul de astăzi însă nu se mai pune nici pe el nici Biserica în legătură cu Botezul. Ştie, desigur, că a fost botezat şi că acel Botez este o condiţie necesară pentru apartenenţa sa la Biserică. Dar această cunoştinţă rămâne abstractă. Nu este legată de Biserică în calitate de comunitate a celor care au murit cu Hristos şi cărora le-a fost dată o nouă viaţă în El. Spiritualitatea sa nu mai este astfel baptismală, precum era cea a creştinilor de la început. Botezul pentru el a încetat să mai fie o realitate permanentă şi o experinţă care îi iluminează întreaga viaţă, un izvor nesecat de bucurie şi speranţă. Este menţionat undeva pe certificatul de Botez, dar cu siguranţă nu în memoria sa de creştin. Iar el nu mai trăieşte Paştele şi Cincizecimea, Crăciului şi Boboteaza (Epifania), şi de fapt întreaga Liturghie a Bisericii, în legătura lor directă cu Botezul, ca realităţi ale căror semnificaţie şi eficacitate în Biserică sunt împlinite în şi prin Botez.
    În sfărşit, încetând să mai hrănească spiritualitatea creştină, Botezul şi-a pierdut în mod evident puterea să modeleze concepţia creştină despre lume, adică atitudinile noastre de principiu, motivaţiile şi hotărârile. Nu există astăzi nicio „filosofie de viaţă” creştină care să cuprindă totalitatea existenţei noastre, atât familia, cât şi profesia, istoria, cât şi societatea, morala, cât şi fapta. Pur şi simplu nu e nicio diferenţă între „valorile” şi „idealurile” acceptate în cadrul comunităţii creştine şi altele din afară. Un creştin astăzi poate fi un „membru de nădejde al parohiei”, în timp ce trăieşte după standarde şi filosofii de viaţă care nu au nimic de-a face cu credinţa creştină, dacă nu chiar îi sunt opuse făţiş.
    Un creştin din trecut ştia nu numai la nivel intelectual, dar şi cu întreaga sa fiinţă, că prin Botez a fost pus într-o relaţie radical nouă cu toate aspectele vieţii şi chiar cu „lumea” însăşi; că a primit, odată cu credinţa, o concepţie radical nouă despre viaţă. Botezul era pentru el punctul de plecare şi, de asemenea, temelia „filosofiei de viaţă” creştine, a unei permanente direcţionări care îl conducea cu fermitate de-a lungul întregii sale existenţe, oferindu-i răspunsuri la toate întrebările sau rezolvându-i toate problemele.
    Această temelie este încă aici cu noi. Botezul se săvârşeşte. Dar a încetat să fie înţeles ca uşa care duce spre o nouă viaţă şi ca puterea de a lupta pentru păstrarea şi dezvoltarea în noi a acestei noi vieţi”.

  10. @Liviu
    Crezi tu Liviu ca daca un om rau frecventeaza Biserica si se boteaza,dar el ramane acelas,nu se naste din nou din Dumnezeu,este mantuit?Fii sincer!
    Spune-mi te rog cum se mai simte doamna aceea bolnava cu inima.

  11. HOrvath Liviu // 23 februarie 2011 la 22:43 //

    e mult mai bine. sunt la lucru, aici sunt o multime de oameni care au nevoie de vindecare. sunt multi tineri. diagnostice grele. Dumnezeu sa aiba mila de ei. Rugati va pentru ei.

  12. Slavit sa fie Domnul!Domnul sa te foloseasca ca pe o unealta in mana Lui.Gura ta sa vorbeasca despre lucrarile Lui si prin mainile tale sa vindece pe cei bolnavi.
    Amin

  13. Dumnezeu sa va binecuvanteze

    Prin articolul pe care l-am scris nu am dorit sa vorbesc despre botez, moarte sau casatorie, ci am vrut ca cel care il citeste sa inteleaga din nou si din nou ca fara pocainta si fara o relatie personala cu Dumnezeu nu se poate ajunge la mantuirea sufletului si nici in cer.

    Ca exista divergente clare intre practicarea botezului intre oameni asta nu-i nou pentru niciunul din noi. Rostul meu aici nu este sa clarific aceasta problema, asadar aceste lucruri trebuie discutate „face to face” cu pastori, preoti, teologi cu Biblia in mana si nu pe internet.

    Multumesc pentru interesul aratat dar meritul este in intregime al Domnului nostru Isus Hristos, fara moartea lui pe cruce pentru pacatele noastre azi noi nu am fi putut vorbi despre credinta sau suflet iertat. Asadar a Domnului Dumnezeului cel Atoputernic sa fie toata Gloria si cinstea si lauda in veci amin.

  14. Emanuela sint intru-totul de acord cu viziunea ta despre botez si mintuire ,DOMNUL sa-ti calauzeasca viata.

  15. @Vasi
    Aveti perfecta dreptate.Ar fi simplu sa te mantuiasca botezul sau frecventarea unei biserici.Daca il primim pe Domnul Isus in inima, facem aceste lucruri ca recunostinta ca suntem mantuiti.Nu mai putem trai fara sa cautam partasia cu fratii si surorile.Domnul sa ii lumineze pe cei care au alta parere.

  16. @Panaiot
    Multumesc.Indurarea,pacea si dragostea sa va fie inmultite.

  17. Ema, cand zici Domnul sa-i lumineze pe cei care au alta parere, inseamna ca cei care au alta parere decat tine, sunt in intuneric. Asta-i o lipsa de modestie. Ce te face sa crezi ca tu ai dreptate. Nici macar nu ati adus raspuns la intrebarile care vi le-am pus. Nici dumneavoastra nici domnul Vasile.

  18. Liviu,imi cer scuze, dar dupa ce experimentezi botezul cu Duhul Sfant primesti o putere mai mare de a marturisi despre minunatele lucrari ale lui Dumnezeu.Este un foc care arde in interiorul tau si nu mai poti sa taci.Zic si eu ca apostolul Pavel in Fapte.26:29,,Fie curand,fie tarziu sa dea Dumnezeu ca nu numai tu ci toti cei ce ma asculta sa fiti asa cum sunt eu.,,Atunci cand ai primit siguranta mantuirii in inima,cand esti nascut din nou,esti plin de ravna pentru Domnul.2 Cor.4:6,,Caci Dumnezeu care a zis,,Sa lumineze lumina din intuneric ,,ne-a luminat inimile ,pentru ca sa facem sa straluceasca lumina cunostintei slavei lui Dumnezeu pe fata lui Isus Hristos.,,Scrie Cuvatul lui Dumnezeu; Cine Ma cauta cu tot dinadisul,Ma va gasi.,,Si eu v-am pus niste intrebari la care nu am primit un raspuns.

  19. Ema nu am vorbit despre marturisire ci despre intelegere. Daca tu intelegi diferit ai bunul simt sa nu zici ca celalalt e in „intuneric”, ca nu asa va invata la biserica. Ai grija cu textele care le folosesti in Scripturi ca le cunosc, si vad ca le folosesti aiurea. Pavel vorbea cu autoritatiile pagane in textul din Fapte care mi-l citezi. Asta ma faci sa cred ca tu esti in locul lui Pavel si eu sunt paganul,nu?
    Ema controleaza-te. Sunt si eu crestin, insa de alta culoare ca tine; este o jignire ceea ce zici. Rasismul a cam fost abolit in lume, mai este treaba in biserica cu el.

  20. Liviu
    Imi pare rau sa constat ca tu nu ai o relatie personala cu Dumnezeu,de fiecare data dai citate ale unor teologi,niciodata nu spui din experientele tale personale sau ce intelegi tu din Cuvantul lui Dumnezeu.Pe mine nu ma intereseaza ce cred altii,eu vreau sa cunosc ce vrea Dumnezeu,si sa fac voia Lui.Si din comenturile tale eu am inteles ca tu scrii de dragul de a contrazice.Dumnezeu nu iubeste cearta de vorbe.Te las sa te certi singur.

  21. Ema vorbesti aiurea. Cum de fiecare data dau citate a unor teologi? Pai eu am fost primul care te-am intrebat despre botez, si am facut o explicare a ceea ce zice Petru despre botez. Cuvintele mele. Ce aparate ai sa faci o astfel de constatare? ca eu nu am o relatie personala cu Hristos ? Ai un elektogardiograf pentru a vedea cum ne este inima ?
    Nu de dragul de a ma contrazice, ci de a dialoga, insa vad ca nu am cu cine.
    Nu iti argumentezi spusele, si mi vorbesti aiurea , cum hermeneutica ta venita din simtaminte.

  22. pentru liviu daca esti incapatnat
    nare cine ce sat-i faca mai esti si arogant .

  23. d.m. iesi din anonimat, ca altfel o sa cred ca s-a suparat un soft de computer pe mine. Eu ma numesc Horvath Liviu,..tu?
    Incapatanat sunt pentru ce ? ca nu cred ca voi ?
    Arogant pentru ca m-am suparat ca m-a diagnosticat doamna Ema cu cancer spiritual? Ca nu am o relatie cu Dumnezeu ? Ca nu-L cunosc pe Dumnezeu?
    Ma intrebam ce „aparate” a folosit. Si tu ai fi la fel.
    Apropo, se scrie „n-are cine ce sa-ti mai faca…” Ce sa-mi faca? Sa ma faceti un bibelou de-a vostru ?
    Sunt rasaritean, ortodox, insa iubesc evanghelicii, si sunt in dialog cu ei. Vreau dialog ,nu sa fac prozelitism. Daca voi vreti altceva decat dialog va indemn sa o lasati balta.

    Dumnezeu sa va binecuvinteze!

  24. Richard Wurmbrand, pastor luteran roman de origine evreiasca, a avut legaturi fratesti de iubire si intelegere cu preotii ortodoxi, catolici care au fost inchisi in temnitele comuniste din motive comune :Credinta sincera in Isus Hristos si au impartit de multe ori aceleasi camere murdare si reci, aceleasi portii de mancare care se ofereau la fel preotilor pastorilor ca si condamnatilor de drept comun(ucigasi, hoti, talhari), practic in prigoana crestinii din inchisorile comuniste s-au unit in rugaciune si post pentru mantuirea celor care ii bateau si ii imfometau.

    Vladimir Pustan a predicat in biserica ortodoxa si catolica si m-am bucurat de apropierea in Dumnezeu care s-a facut in acele biserici, pentru ca credinta curata, izvorata dintr-o inima in care locuieste Isus Hristos, uneste si nicidecum nu dezbina.

    Cautati dar lucrurile care va unesc in credinta, si cel mai important cautati sa il slujiti pe Dumnezeu prin sanatatea si puterea pe care El vi le-a daruit facand bine celor care au nevoie de cuvantul vostu credincios, daruind din bucata voastra de paine orfanului si saracului, plangand cu cei care sunt napastuiti de viata.

  25. Sebastian // 12 martie 2011 la 23:23 //

    Liviu, nu ai cum sa afirmi ca tu esti si tu crestin dar,, de alta culoare”,exista crestin si atat

  26. Sebastian, nu mai vorbi prostii.

  27. Doroteea // 7 aprilie 2011 la 14:49 //

    Pt. Liviu: Ai scris undeva mai sus ca botezul poate mantui. Iar apoi i`ai zis Emanuelei ca nu discutati ce e botezul,ci ce face:mantuie. Bine,bine…dar ca sa mantuie botezul,el trebuie sa fie unul autentic.Deci oricum ne intereseaza ce e botezul,da??ca sa stim ce ne mantuie. Botezul,cum ai spus si tu,este marturia unui cuget curat.Omul are cugetul curat dupa ce crede ca e un pacatos,se caieste si crede ca numai Domnul il poate salva,elibera. Cand indeplineste conditiile astea va face botezul in mod autentic(avand un cuget curat).Daca nu indeplineste aceste conditii,botezul nu va fi autentic…si nu ii are dreptul sa pretinda de la Dumnezeu sa fie mantuit pe baza unei copii,unui fals. Sper ca imi vei scrie inapoi sa vad ce parere ai despre ce am zis.

  28. persida // 27 iulie 2011 la 23:39 //

    Cand a fost botezata Lidia-vanzatoarea de purpura-impreuna cu toata casa ei,nu erau si copii mici?Nu au fost botezati si ei?

  29. Am si eu o intrebare pentru Liviu.
    Oare talharu de pe cruce a fost botezat inainte sa fie mantuit?

    39Unul din tâlharii răstigniţi Îl batjocorea, şi zicea: „Nu eşti Tu Hristosul? Mântuieşte-Te pe Tine însuţi, şi mântuieşte-ne şi pe noi!”

    40Dar celălalt l-a înfruntat, şi i-a zis: „Nu te temi tu de Dumnezeu, tu, care eşti sub aceeaşi osândă?

    41Pentru noi este drept, căci primim răsplata cuvenită pentru fărădelegile noastre; dar omul acesta n-a făcut nici un rău.”

    42Şi a zis lui Isus: „Doamne, adu-Ţi aminte de mine, când vei veni în Împărăţia Ta!”

    43Isus a răspuns: „Adevărat îţi spun că astăzi vei fi cu Mine în rai.”

  30. Botezul nu te mantuie ,

    Este porunca si orice porunca in noul legamant cu neamurile si israel este asa ;

    Ezechiel 36:27 voi pune duhul Meu în voi, şi vă voi face să urmaţi poruncile Mele şi să păziţi şi să împliniţi legile Mele.

    Acum daca este cineva in Duhul Lui, implineste Duhul Sfant in el poruncile.

    Mai spune ceva aici :

    1 Petru 3:21 …botezul, care nu este o curăţire de întinăciunile trupeşti, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos,

    Ai marturia lui Isus ?

    Aici este deja relevant.
    Apocalipsa 12:17 Şi balaurul, mîniat pe femeie, s-a dus să facă război cu rămăşiţa seminţei ei, cari păzesc poruncile lui Dumnezeu, şi ţin mărturia lui Isus Hristos.

    Deci aici este clar : Pazesc poruncile prin Duhul legamantului si tin marturia lui Isus tot prin Duhul Sfant
    marturia lui Isus este :
    Matei 27:43… Căci a zis: Eu sînt fiul lui Dumnezeu!
    si marturia tatlui fiind aceeasi.

    Religiosii te iunvata ca ei fac fapte , ei se boteaza , ei se lupta ca se popt mintui prin vointa lor…
    Dumnezeu spune despre ei ca mint prin aceste cuvinte:

    Ioan 15:16 Nu voi M-aţi ales pe mine; ci Eu v-am ales pe voi; şi v-am rînduit să mergeţi şi să aduceţi roadă, şi roada voastră să rămînă, …

    iar roadele nu sant ale noastre ci a Duhului sfant:

    Galateni 5:22 roada duhului, dimpotrivă, este: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine , credincioşia ,

    Filipeni 2:13 Căci Dumnezeu este Acela care lucrează în voi, şi vă dă, după plăcerea Lui, şi voinţa şi înfăptuirea.
    Efeseni 2:10 Căci noi sîntem lucrarea Lui, şi am fost zidiţi în Hristos Isus pentru faptele bune, pe cari le-a pregătit Dumnezeu mai dinainte, ca să umblăm în ele.

    Deci ai vointa sa te botezi ?Este de la Dumnezeu , primesti botezul in Hristos.

    1 Ioan 5:8 Şi trei sînt cari mărturisesc (pe pămînt): Duhul, apa şi sîngele, şi aceşti trei sînt una în mărturisirea lor.

    Duhul Sfant te calauzeste spre botezul in Hristos.

    oameni trag sforile cu religiile lor . Asculata de Hristos
    El spune ca este in tine prin Cuvant . Daca primesti tot CUVANTUL.
    Cuvantul zice asa :

    Galateni 5:16 Zic dar: umblaţi cîrmuiţi de Duhul,…

    Ioan 16:13 Cînd va veni Mîngîietorul, Duhul adevărului, are să vă călăuzească în tot adevărul; căci El nu va vorbi dela El, ci va vorbi tot ce va fi auzit, şi vă va descoperi lucrurile viitoare.

    si botezul a fost descoperit aici :

    Romani 6:4 Noi deci, prin botezul în moartea Lui, am fost îngropaţi împreună cu El, pentruca, după cum Hristos a înviat din morţi, prin slava Tatălui, tot aşa şi noi să trăim o viaţă nouă.

    mai ramine sa te lamuireasca (Duhul Sfant) in launtrul tau.

  31. Ce semnifică botezul?

    1. Mărturia unui cuget curat
    În Epistola I a lui Petru scrie astfel despre semnificaţia botezului:

    Icoana aceasta închipuitoare vă mântuieşte acum pe voi, şi anume botezul, care nu este o curăţare de întinăciunile trupeşti, ci mărturia unui cuget curat înaintea lui Dumnezeu, prin învierea lui Isus Hristos, care stă la dreapta lui Dumnezeu, după ce S-a înălţat la cer şi Şi-a supus îngerii, stăpânirile şi puterile. (1 Petru 3:21-22)

    Deci, botezul nu ne mântuieşte pentru că nu ne curăţă de întinăciunile trupeşti, ci este mărturia pe care o depunem noi în faţa oamenilor şi înaintea lui Dumnezeu prin care adeverim că cugetul nostru a fost curăţit prin sângele Domnului Isus în care am crezut.

    2. Identificarea cu moartea şi învierea Domnului Isus Hristos
    În Epistola către Romani, Apostolul Pavel a scris astfel despre botez:

    Nu ştiţi că toţi câţi am fost botezaţi în Isus Hristos, am fost botezaţi în moartea Lui? Noi deci, prin botezul în moartea Lui, am fost îngropaţi împreună cu El, pentru ca, după cum Hristos a înviat din morţi, prin slava Tatălui, tot aşa şi noi să trăim o viaţă nouă. În adevăr, dacă ne-am făcut una cu El, printr-o moarte asemănătoare cu a Lui, vom fi una cu El şi printr-o înviere asemănătoare cu a Lui. (Romani 6:3-5)

    Deci, prin botez, noi, creştinii, prin credinţă, ne-am identificat cu moartea şi învierea Mântuitorului.

    Ce trebuie să ştim înainte să ne botezăm?

    1. Credinţa din inimă este condiţia de bază
    În cartea Faptele Apostolilor ne este relatat cum Duhul Sfânt l-a trimis pe Filip să-i predice Evanghelia unui famen etiopian care a înţeles şi a primit Vestea Mântuirii.

    Pe când îşi urmau ei drumul, au dat peste o apă. Şi famenul a zis: „Uite apă; ce mă împiedică să fiu botezat?” Filip a zis: „Dacă crezi din toată inima, se poate.” Famenul a răspuns: „Cred că Isus Hristos este Fiul lui Dumnezeu.” (Faptele apostolilor 8:36-37)

    Nu se poate boteza cineva care nu crede din toată inima în Isus Hristos.

    2. Pocăinţa este o altă condiţie de bază
    În ziua Cincizecimii, Apostolul Petru le-a propovăduit Evanghelia celor adunaţi în Ierusalim:

    După ce au auzit aceste cuvinte, ei au rămas străpunşi în inimă şi au zis lui Petru şi celorlalţi apostoli: „Fraţilor, ce să facem?” „Pocăiţi-vă”, le-a zis Petru, „şi fiecare din voi să fie botezat în Numele lui Isus Hristos, spre iertarea păcatelor voastre; apoi veţi primi darul Sfântului Duh. Căci făgăduinţa aceasta este pentru voi, pentru copiii voştri şi pentru toţi cei ce sunt departe acum, în oricât de mare număr îi va chema Domnul Dumnezeul nostru.” (Faptele apostolilor 2:37-39)

    Pocăinţa nu este doar regretul pentru păcatele făcute, ci intrarea în Noul Legământ cu Domnul Isus, este naşterea din nou, sau botezul cu Duhul Sfânt. Această transformare în viaţa omului este obligatorie pentru ca să poată primi botezul cu apă.

    3. Botezul este porunca Domnului Isus
    Unii oameni zic că s-au pocăit şi au încheiat legământ cu Domnul Isus, dar nu se grăbesc să se boteze, de parcă nu ar lua seama la cuvintele Mântuitorului care, înainte de înălţarea Sa la cer, a spus ucenicilor:

    Duceţi-vă în toată lumea şi propovăduiţi Evanghelia la orice făptură. Cine va crede şi se va boteza va fi mântuit; dar cine nu va crede va fi osândit. (Marcu 16:15-16)

    Dacă zici că ai ales să asculţi de Domnul Isus din toată inima, trebuie să te botezi şi să nu amâni acest lucru. Apropie-te de pastorul bisericii locale unde ai ales să te închini şi spune-i despre dorinţa ta să te botezi cât mai curând ca să poţi fi înscris la cursurile de catiheză.

  32. Dragă Cirprian,

    Încearcă să scri cu majuscule ce e scris cu majuscule, şi să scri citeţ ca să am plăcere să citesc, că altfel nu o să-ţi mai decodez mesajele. Să nu fie cu supărare, dar nu citesc mesaje scurtcircuitate gen Messanger.
    Nu înţeleg droaia de versete care mi-ai dat-o din întreaga Scriptură. Eu nu aşa studiez Scriptura. Ca să înţeleg bine ce vrea să-mi spună Domnul prin Cuvântul Său, citesc întreaga carte( de ex.Isaia sau Ioan) fiecare capitol, de la început pânî la sfârşit, de atâtea ori până ştiu pe dinafară ce scrie în fiecare capitol a acelei cărţi. Mă documentez istoric, să cunosc obiceiurile vremii respective. Dacă nu ai cărţi de introducere în istoria şi cultura evreilor, romanilor, etc, gen scrierile lui Alfred Edersheim, sunt bune şi introducerile succinte ce le găseşti în comentariile biblice bine scrise, de pildă William Hendriksen, Beniamin Fărăgău, David Gooding,etc. E ideal să citeşti scrierea în original. Citesc Noul Testament şi Septuanginta în greacă, fiindcă ebraica nu o ştiu. Dacă nu, nu-I bai, dacă ai mai multe traduceri. Ai fi avantajat să cunoşti engleza, fiindcă aceştia au multe traduceri bune.

    Petru afirmă că botezul mântuie. Cum ? Fiecare interpretează după cât înţelege, şi după tradiţia lui. După aceea spune şi ce este botezul. Acuma, dacă înţelegem mântuirea doar ca scăpare de iad, şi burduşire în Rai, suntem săraci în înţelegere. Cuvântul mântuire are valenţe multe, de la scăparea de o nenorocire, primejdie, vindecare de o boală sau de moarte , până la salvarea sufletului şi glorificarea trupului, învierea.
    Eu nu o înţeleg matematiceşte. Tot aşa este şi cu faptele şi credinţa: e o relaţie cu Dumnezeu, o vieţuire cu El, o părtăşie, nu un schimb valutar, de gen Eu am fapte (sau credinţă) sunt mântuit, de nu , iadu e al meu…

    Numai bine

  33. Draga prietene LIVIU :daca ai sti cu adevarat ce inseamna Botezul , l-ai avea si tu in viata ta…Dar pentru ca nu sti …esti asa cum esti. Botezul cu apa este marturia unui cuget curat, incheierea unui legamant inaintea martorilor vazuti si nevazuti …Iar botezul cu Duhul Sfant este o alta etapa. Nu stiu la care din ele te referi…
    Iar mersul la biserica este un pas foarte inportant in viata ori carui credincios, dar NU mantuieste pe nimeni. Cuvantul biserica reprezinta trupul Lui Hristos ,iar copii Lui sunt madularele Acestui trup.
    Sa nu confundam biserica cu adunarea…sunt total diferite.
    Sa ne ajute Dumnezeu sa studiem scripturile asa cum EL ne invata si sa ne lumineze mintea si viata prin intelepciunea Lui…AMIN.

  34. neAnonim // 25 octombrie 2011 la 0:53 //

    Horvath:

    Cum se intră în Împărăție…?!

    Răspunde(-ți) cu cuvintele DOMNULUI Isus.

    Har și pace tuturor

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: