ANUNTURI

Copilul meu este hărţuit(or). Strategii de a pune capăt bullyingului

Un copil care cade pradă bullyingului nu se poate salva singur, după cum nici copilul care s-a obișnuit să îi hărţuiască pe alţii nu va renunţa la acest comportament fără o intervenţie din exterior. Pe măsură ce fenomenul bullyingului ia amploare, cu consecinţe dintre cele mai nocive asupra dezvoltării copiilor, nevoia cunoașterii și aplicării strategiilor de combatere a hărţuirii devine tot mai pregnantă.

Luând în considerare răspândirea, precum și efectele nocive ale hărţuirii, Asociaţia Medicală Americană consideră că aceasta a devenit o problemă de sănătate publicăPeste 20% dintre elevii americani spun că au fost victime ale bullyingului la școală, hărţuirea atingând cotele cele mai înalte la gimnaziu, în special la elevii din clasa a VI-a. De asemenea, 59% dintre adolescenţi se plâng că au fost hărţuiţi online, iar 60% dintre victimele cyberbullyingului se plâng că le-a fost afectată capacitatea de învăţare .

În 2018, Rusia avea cea mai mare pondere de elevi care au suferit din cauza bullyingului din Europa: 37% dintre copiii de 15 ani au raportat că sunt hărţuiţi de cel puţin câteva ori pe lună.

Procentul copiilor care au fost ţinta bullyingului în mod frecvent era de asemenea ridicat în Letonia (35%), România și Bulgaria (ambele cu 34%) și mai scăzut în ţări precum Croaţia (18%), Islanda (17%), Spania (17%), Portugalia (14%) și Olanda (12%).

În România, aproape că nu există școală sau clasă în care să nu existe măcar un caz de bullying, spune psihologul Flori-Ana Buzilă. O situaţie îngrijorătoare, dar cu explicaţii la vedere: 87% dintre elevii români sunt umiliţi chiar de cadrele didactice, iar societatea românească este, în întregul ei, destul de tolerantă cu violenţa, după cum explică psihologul Diana Stănculeanu. De unde se naște și pericolul de a bagateliza agresiunea, tratând-o ca pe o modalitate de adaptare la viaţa de adult.

Nu orice conflict este bullying

Împrumutat din limba engleză, bullying este un termen umbrelă care încapsulează o paletă largă de comportamente agresive pe care o persoană (în acest caz, copilul) le folosește pentru a intimida, controla și produce suferinţă unei alte persoane – agresiune verbală (batjocura, insulta, ameninţarea, comentarii cu tentă sexuală), fizică (lovire, tras de păr, scuiparea, pusul piedicii, distrugerea sau însușirea bunurilor unui alt copil), relaţională (presupune folosirea relaţiei de prietenie sau ameninţarea de a încheia relaţia pentru a-l răni pe celălalt) și agresiune cibernetică (folosirea dispozitivelor electronice pentru a prejudicia și a expune în mod repetat o persoană). Citeste mai mult

ADMIN

Nu va ingrijoarti,dar,de ziua de maine; caci ziua de maine se va ingrijora de ea insasi. Ajunge zilei necazul ei

Related Articles

Lasă un răspuns

Back to top button
%d blogeri au apreciat: